Stát se účastníkem dopravní nehody v zahraničí není v dnešním globálním světě nic neobvyklého. Ať už se jedná o pracovní služební cestu či o dovolenou, tak jsou automobily vždy hojně využívány. Proto by člověk měl být adekvátně připraven na možnost dopravní nehody v zahraničí a měl by rozhodně vědět, jak se při takové nešťastné události zachovat.

V zahraničí jako doma

Zahraničí představuje prostor, kde regulérně platí povinné ručení i havarijní pojištění. Důležité je však být o svém pojištění dobře informován a vědět, na co přesně se vztahuje. Aby pak člověk nebyl nemile překvapen.

Nepanikařit a postupovat logicky

První myšlenkou při dopravní nehodě v zahraničí je rozhodně, stejně jako u nás, zabezpečit místo nehody. Zapnout varovná světla a umístit výstražný trojúhelník. Je třeba rozhodně dbát své bezpečnosti, k čemuž může sloužit i reflexní oblečení či vesta. V případě zranění, je nutné poskytnout alespoň nějakou pomoc a samozřejmě zavolat rychlou záchrannou službu. S tím je spojený kontakt na policii a hasiče. Stačí zavolat na číslo 112 a integrovaný záchranný systém zařídí vše ostatní. V zahraničí raději vždy volejte k nehodě policii. Tento fakt se řídí úpravou v dané zemi, avšak nikdy tím nemůžete nic zkazit. Policie sepíše celý protokol a vyzve vás k podpisu. Pokud nerozumíte sdělení na protokolu, klidně v českém jazyce tuto skutečnost napište do poznámek, aby bylo vše jasné při případném sporu.

Společný formulář o dopravní nehodě

Díky společnému euro-formuláři o dopravní nehodě je dnes velmi snadné vyplnit všechny potřebné údaje do známé tiskoviny. Jde o SPZ, VIN kód, který představuje přesný kód vozidla, značku a typ vozidel, jména a bydliště řidičů, vlastníků a provozovatelů vozidel. Dále je rozhodně důležité zaznamenat údaje o pojištění vozidel, tedy číslo a také platnost zelené karty, číslo pojistné smlouvy a identifikaci pojistitele vozidla. Na škodu rozhodně nejsou jména a telefonní čísla případných svědků. Po vyplnění formuláře je nutné vyřešit faktickou situaci. Pokud je vozidlo nepojízdné, je možné kontaktovat asistenční službu své pojišťovny. Ta se o případné problémy s odtažením postará. Navíc asistenční služby jsou i v pohledu na náhradní vozidlo, právní poradenství, tlumočení a řadu velmi užitečných činností. Proto se rozhodně nebojte kontaktovat svou pojišťovnu s prosbou o pomoc. Vždyť si přeci povinné ručení řádně platíte a řadu asistence máte v ceně.

Porovnání povinného ručení

Podobné články: